luni, 10 decembrie 2012

Alaptarea naturala si hranirea cu lapte praf

    In primul rand incep sa scriu pe acest blog pentru ca din experienta pe care am acumulat-o in calitate de farmacist mi-am dat seama ca oamenii sunt bombardati cu atat de multe informatii incat nu stiu ce sa aleaga. Cu atat e mai greu sa alegem cand vine vorba de sanatatea noastra si a copiilor nostrii.
  Cred ca diferenta intre informatiile bune sau rele, intre produsele bune sau rele o reprezinta experienta
 si feedback-ul, pe care il primesti de la pacienti.
   Primul subiect pe care il propun este despre alaptare. Am ales acest subiect pentru ca imi dau seama cat de important este ca mamicile sa primeasca o educatie medicala, educatie care le ajuta sa creasca un copil sanatos. Al doilea motiv pentru care l-am ales este ca la noi in tara din ce in ce mai multe mamici nu mai alapteaza natural.
   Care ar fi cauza? In primul rand pentru ca nu constientizam cat de bun, hranitor si cata imunitate ofera laptele matern copilului nostru. 
   Acum vine a doua intrebare. Ce intelegem prin imunitate? Laptele matern din primele zile poarta denumirea de colostrum si este un lapte adaptat tocmai pentru stomacelul nou-nascutului. El contine in primul rand anticorpi. Ce sunt anticorpii? Anticorpii reprezinta raspunsul corpului uman la diferiti agenti patogeni. Corpul mamei transmite deci prin lapte anticorpi care il vor ajuta pe nou-nascut sa se apere impotriva agentilor patogeni. Vedeti de ce alaptarea naturala este importanta. Tocmai pentru faptul ca ii dam puiului nostru un start bun in viata, adica ii dam IMUNITATE, atunci cand el inca nu o are. Anticorpii, denumiti si imunoglobuline sunt produse de celule B ale sistemului imunitar si ele recunosc antigenul ( " partea de identificare a agentului patogen"). O data ce ele se transmit prin lapte, vor ajunge in stomacelul nou-nascutului si de acolo o parte din ele absorb.
  Din experienta mamicilor si din ce am invatat in familie am vazut ca nou-nascutii alaptati la san racesc mult mai greu si apoi in colectivitate, la gradinita de exemplu. La gradinita multe mamici se plang deaorece copiii racesc foarte usor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu